PRZYKAZANIA I PRZYPOWIEŚCI

Pewną rolę w rozpowszechnianiu wiadomości o publikacjach odgry­wały parodie oraz pastisze „Dekalogu”, „katechizmu” itp. gatunków re­ligijnych. Najczęściej pojawiały się one w tygodnikach humorystycz­nych, ale trafiały się również w niektórych wydawnictwach poważnych prowincjonalnych. „Dziesięciorgiem przykazań dziennikarskich” po­służył się redaktor lwowskiej Kuźri dla skrytykowania wiedeńskiej Donau-Zeitung za jej bezkrytyczną i całkowicie powolną rządowi in­terpretację faktów.„I. Jam jest Donau-Zeitung,dziennik półoficjalny twój, nie bę­dziesz więc miał przede mną innym duchem pisanych artykułów wstęp­nych .Nie będziesz używał świadectwa historii nadaremno i mnie kłam zadawał.Nie będziesz popełniał kacerstwa politycznego w pragmatycz­nej historii wypadków bieżących, ale odwołasz zawsze to, coś po­przednio powiedział i wyznawać będziesz, że z nich te nauki wypływa­ją, które ja ci daję.

Witam na moim blogu o mediach i reklamie! Mam na imię Aneta i na co dzień zajmuję się moją malutką agencja reklamową. Na stronie dzielę się z Wami aktualnymi informacjami z branży. Mam nadzieję, że spodoba Ci się taka forma bloga. Jeśli masz jakieś spostrzeżenia czy pytania to zapraszam do udzielania się w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.